Posts

Showing posts from August, 2010

Ofis vs rumah..

Image
Salam ramadhan pengunjung yang dikasihi...

Lama sangatlah mama izan ni tak update blog..maklum sajalah bulan ramadhan ni banyak komitmen lain..
Sabtu lalu mama izan pegi nilai..sesajelah nak cari baju kurung untuk anak dara mama..rase cam tak sempat nak jahit...leceh sket nak wat kainnya..kalo baju melayu ok lagi..so tak merasa lagilah anak dara ni hasil jaitan mamanye..xpelah janji dapek rayo..

Apa yang saya nak cite ni...tengah sedap memilih tetiba ade seseorang tegur mama izan.."..kak..jangan beli kat sini..MAAhaal..kat belakang lagi murah.."siap tunjuk tuuu..kedai yang dikatakan murah...mama pun ikutkan jerlah...dah beria sangat nak tunjukkan.."ok..trime kasih.."kata mama izan lah...mama pun belek2..tapi regenyer taklah murah cam yang tadi sume rm60 dan ke atas...ape ke namenye baju bebudak nak beli mahal2 sangat dahlah leh pakai kejap jer..tak sesuai sungguh...
Yang herannya nape die kata murah??apa motifnyer??entahlah..hanya Tuhan saje yang tahukan...
Apesallah pl…

Ramadhan kali ini..

Image
Salam ukhuwah...
tanpa disedari sudah 6 hari kita berpuasa.Alhamdulillah saya dapat bertemu dengan ramadhan lagi..dengan harapan lebih menghayati dan manfaatkan kelebihan dalam bulan mulia ini.
Tahun ini merupakan kali ke3 kami berpuasa di Temerloh..lebih meriah dengan kehadiran si comel yang sangat menawan hati mama dan papa..baby aniq.Kehadirannya menambahkan lagi keceriaan dalam keluarga kami.. Aniq dengan baju barunyer..
Tahun lepas berpuasa semasa mengandungkan aniq..jadinya saat2 nak menyediakan juadah berbuka agak keletihan...buat simple2 saje..ramadhan kali ini saya berazam nak buat juadah yang jarang2 atau yg tak pernah lagi saya buat...
Hari ini berbuka ala2 western food..saya buat ayam panggang dan coleslaw serta nasi goreng.
Alhamdulillah..sedap dimakan walaupun tidak serupa dengan kenny rodgers..entah resepi apelah yang dia letak..saya buat research sana sini..tapi rasanyer tak same.
Antara manisan kegemaran suami..
Biasanya saya masak banyak..jadinya sahur hanya panaskan saja.…

Disebalik kesabaranku..

Image
Salam semua..diharapkan semuanya sihat sejahtera..

Mungkin ada yang tertanya-tanya,mengarutlah mama ni..mana ade oven harga bawah seratus sekarang.Segala-galanya mahal,biskut raya pun mesti maahaal juga.Jadinya tahun ini saya berhajat nak buat biskut raya sendiri,lebih puashati.Sebelum ini saya pinjam MIL saya punya peralatan,tapi sejenis biskut sahaja memandangkan ketika itu Amirul budak yang jenis nangis saja.Suami saya survey harga sana sini..harga RM130.Bajet tiada jadinya saya bersabar.Semingu lepas itu,saya pergi membeli barang..kedai sebelahnya kedai letrik jadi suami saya masuk kedai letrik tu..alangkah terujanya saya bila suami beritahu saya oven RM99 sahaja.Tanpa berfikir panjang saya pun terus beli kerana niat asal saya begitu.
Inilah dia oven yang saya katakan..jenama Pensonic.
Oven..19L

Saya mencuba buat muffin coklat,tapi xsempat nak snap..sebabnya tak sabar nk makan.Beberapa hari lepas itu,saya buat kek coklat pula..alhamdulillah..menjadi..

Inilah rupenyer kek coklat saya..r…