Posts

Showing posts from January, 2012

Amyra fariza: tahun 1

Image
Alhamdulillah..pejam celik-pejam celik dah besar dah mia. Tahun ni mia masuk ke sek keb. (c) khee chee di bandar temerloh. Mama nak sangat mia pandai cakap dan baca cina.
Ramai dikalangan kita yang risau nak hantar anak2 ke sekolah cina, sebab risau masalah akidah dan pemakanan. Bagi saya tentang akidah bermula dari rumah, kita sebagai ibu bapa mesti ambil berat untuk mengajar anak2 solat, mengaji dan lain2. kalau dirumah hidup berlandaskan syariat..maka, kemana pun anak kita pergi, insyaallah takde ape yang berlaku.
Jangan kita cepat meyalahkan sekolah,ade jer yg bersekolah agama lebih 5 tahun tapi bila dah habis sekolah hilang sume tudung2. Sebenarnya pendidikan anak2 ni bermula dari rumah, kita yang mencorakkan mereka. Pergi sekolah tu sebagai tambahan untuk memantapkan lagi ilmu yang ada selain dari kewajipan untuk sume yang ade kat Malaysia ni.
Perkara penting sebelum nak hantar anak ke sekolah, tak semestinya sekolah cina,sek keb yg lain pun, sudah tentu kita sebagai ibu bapa s…