(your code)

Rakan seperjuangan ;-)

Saturday, September 25, 2010

HH Crews day 2010

Salam ukhuwwah fillah..

Di bulan syawal yang mulia ini pastinya ramai yang membuat rumah terbuka, menghadiri jamuan hari raya sana sini situ.So..selamat menjamu selera sesambil merapatkan ukhuwwah yang sudah terjalin.Dan ada pula ingin melakukan puasa sunat 6 hari dibulan Syawal.Lakukanlah amalan sunat ini dengan penuh tawaddu' dan ikhlas jangan pula di jadikan sebagai perlumbaan dan untuk bermegah2.Makanya sudah penat menahan lapar dan dahaga dan sebagainya tapi sezarrah pahala pun tak dapatkan.


Kali ni mama izan nak bercerita xtvt kami ke Cherating..HH(hawami hardware) Crews Day 2010. Tahun lepas hanya makan di restoran ikan bakar kat Tanjung Lumpur, Kuantan..memang sedap.Jadinya tahun ni wat barbekue sendri jerlah lebih puashatikan.


Kami berxtvt pada 13 & 14 Sept. 2010..hari bekerja sewa chalet Rm100 sebilik.Kalo hari cuti Rm 130 sebilik..murahkan..kami menginap di Mercu Beach Resort,Cherating.Dari temerloh lebih kurang 1 1/2jam ...signboardnyer keciklah sangat..kalo drive laju sure x nampak.Pandangan luarnya macam xbest nampak suram jek..tapi bila dah bermalam dan merasainya seronok kat sini.
Aksi anak2 bermandi manda..aah..tue dia..

asyik dok btulkan baju jer myra ni..




ready nak terjun..



Sesampai jer sana..x menyempat bebudak ni nak mandi "koyam".




Tepi pantai nan indah..nyior melambai..ombak menderu memukul pantai..hati yang resah menjadi damai..


Bab2 bakar ayam ni biarlah kaum lelaki yang setelkan..xkan mama dengan anak2 lak kan..nanti abih comot2 sumernyer.Membakar di tepi pantai..xsampai 5min pun naik mr.Hilux.Dulu leh jer bakar lam kawasan chalet tue..tapi xleh sekarang..sebabnya ramai yang tak ikut praturankan.Jadinya kami cari tempat tepi pantailah.

xtvt bakar ayam sampai ke malam..



Ermm..HH crews ni x siap lagi bakar ayam, jadinya cik suami anto kami anak beranak ke chalet..sebabnyer diorang dah x keruan nak mandi shower lak.

Sesampai jer cini terus mandi..so rimaslah diorang terus buat xtvt bakar ayam.Bukannyer banyak pun..2 ekor jer.Tapi lambatnyerlah nak masak..

Seekor kami dah jamah kat tepi pantai ni..Ade lagi makanan..mama izan wat mee hun goreng,coleslaw dan potato salad gitu..puas tul makan.Takde lak gambarnyer sebabnyer semasing dah kelaparan nak makan.Sekor lagi makan kat chalet sesambil nengok orang len bermandi manda lam kolam. sampai ke kul 12 mlm pun stil ade yang mandi lagi.
Esoknya after solat subuh, mama izan dan suami bermandi kolam smentara anak2 sedang tido.kami buka sliding door supaya leh dengar baby nangis.Pepagi xde pun orang len mandi..kami pun berenang2 yer. mula2 mama ingatkan sejuklah sangat..rupernyer suam2 kuku jer airnya.Kalo kamu orang nak tau nilah kali pertama mama izan mandi kolam walaupun dah 29 tahun hidup.Terketar2 jugaklah nak masuk sebab air betul2 paras dagu mama..tersilap sket sure tenggelamkan.Dapatlah blajar berenang lam 1/2jam..kalo baby xbangun lagi..rasenyer nak main lagi..

Bergambar sebelum sarapan




Ramai betul bebudak mandi..


Aniq pun nak main air gak..x keruan tuh..



Berendam untuk kesekian kalinya sebelum nak balik..


Mandi "koyam" hari ke-2.Fariz dah brani nak lompat..



Setelah anak2 puashati berendam dan bermain air sehingga kesejukan..terus saja nak susu.Sementara tu mama izan pun mengemaslah bebarang yang berselerak, sumenyer sumbat lam beg. Perkara paling mama izan x suke kalo gi bercuti ialah mengemas nak pegi dan mase nak lek.Sebabnya tang ngemas ni Cik suami memang xleh nak nolong.

Anak2 puashati, jadinya mamanya pun puas jugalah dapat berendam sekejap.Maybe mase akan datang kami ke sini lagi sebabnya ratenya murah..lagipun buat ape nak cecantik sangat chalet..just untuk tido jer..xtvt banyak di luarkan2.
Asyik2 kuantan jer yer..mungkin tahun depan leh rancang kat utara ka,selatan ka atau barat ka. mama tingin nak pegi Teluk Batik,Perak..x pernah lagi pegi.


Rasenyer ini saja yang dapat mama izan kongsikan untuk pembaca yang berminatlahkan nak bawa anak2 bercuti.ok..wassalam.

No comments:

Post a Comment