(your code)

Rakan seperjuangan ;-)

Saturday, September 4, 2010

Peristiwa rompakan ramadhan 2009

Alhamdulillah...walaupun berpuasa baby tetap dapat susu yang mencukupi.Setiap kali bersahur mama akan ambil 5 biji kurma dengan berniat supaya dapat membekalkan susu untuk baby.Kononnya sebiji mewakili 1 solat.Mama yakin dengan berdoa apa yang kita nak akan lebih menjadi.

Mama teringat ramadhan tahun 2009, ade kejadian cubaan merompak 4 buah kedai. Ade satu hari tu sedang bersahur terdengar bunyi bising seperti orang mengetuk2 besi..kami ingatkan adelah kedai2 yang nak repair mase pepagi tu sebab lengang..kami tak terpikir langsung ade orang nak merompak.JAdinya kami buat dek jerlahkan.

Bila dah buka kedai suami pelik..nape ramai sangat polis ni..suami pun mendapatkan maklumat. Rupa2nya 4 buah kedai telah dipecah masuk.Tapi tak de barang2 yang dapat dirompak.

Pintu stor KFC di upil,habis rosak.Perompak dapat masuk kedai singer tapi tak de barang diambil.Kalo nak di ikutkan memanglah deretan kedai2 ni sume pernah diupil dan dikopak pintu stornyer.

suami mama risau jugaklah kan.Jadinya bertanya sume2 owner kedai tuh, terkejut mama bila suami kata perompak tu masuk ikut tingkap tingkat atas.mama heran cane leh panjat tingi2 sangat.Yelahkan dari depan, atas tingkat 2 kalo dari belakang atas tingkat 3..mana mungkin senang2 naik setinggi itu.

Yang mama paling ngeri bila tingat lek..kami tak pernah tutup tingkap bila nak tido sebabnya panas.Jadinya kebarangkalian perompak tu nak masuk umah kami memang tinggilah.Alhamdulillah,sejak dok sini memang kedai kami tak pernah terkena kejadian seperti itu.Ya..Allah lindungi kami dari segala bahaya..amin.

Sejak kejadian itu,setiap kali nak tido tutup segala tingkap2.Kalo ikutkan perkiraan suami mama memang umah kitorang paling senang nk panjat sebab tingkap belakang kedai ade grill.Rase berdebar2 jer bila teringat2 peristiwa ni.

Seingat mama 2,3 bulan sebelum ramadhan ni kedai jubin sebelah kedai kami kene upil,tapi perompak tak dapat masuk.Mase tu kitorang baru lek dari KL..owner die cite kat suami mama.

Semoga mama dan suami sentiasa berwaspada dan berhati2.

Wassalam...

No comments:

Post a Comment