(your code)

Rakan seperjuangan ;-)

Wednesday, July 14, 2010

Masih dalam ingatan 2008


Hari yg ditunggu2 tiba...maka berlangsunglah perasmian "Hawami Hardware" awal Ogos.Majlis dimulakan dgn solat hajat, bacaan yaasin dan jamuan mkn @ aqiqah anak yang kedua..Amirul Fariz.Saudara mara yg berada sekitar Temerloh datang memeriahkan suasana.kami juga mengundang rakan2 niaga yg lain yg sebaris dgn kedai kami.

fuh...leganya rase mase tue..taapi...barang lam kedai masih perlu disusun mengikut kategori..sbbnya masa pindah main taram saje atas rak..

Selesai majlis..semua pulang..hanya tinggal kami sekeluarga...kami rehat sehari menanti hari Isnin ..bagaimana agaknya sambutan disini...risau tapi sentiasa berdoa.

Saya mula mengemas barang2 manakala suami dikaunter dan membuat apa2 yg patut.sambutan baik jika nk dibandingkan dengan kedai lama..
Tiba waktu masak naik atas dan masak serta makan bersama anak2...kemudian saya jaga kedai dengan anak2(jika x tidur)...suami pula naik makan tgh dan solat zuhur.

Apb anak2 tidur saya buat operasi mengemas sehingga kul 12malam..rest mase solat n makan sahaja..saya kene pantas sbb kastemer dtg susah nk cari barang..

Saya ambil mase 2minggu untuk susun pipe fitting yang sangat banyak saiznya...jenis pvc,upvc,poly,GI dan stainless steel...panjat rak mcm dh x ingat yang saya ini mak anak 2 (ketika itu).

Inilah kedai saya dan suami di Temerloh

Saya amat gembira pabila parent, adik2 dan anak sdare saya datang membantu,waktu tu cuti sekolah ..so..lam seminggu mereka tolong saya susun barang2..akhirnya barang2 berada ditempat mengikut kategori..cumanya saya perlu kemas sket dr semasa ke semasa.

Akhir bulan ogos kami lantik sorang staf bekerja dgn kami..agak ringan juga kerja.jadi suami saya boleh buat kerja diluar..saya memantau staff di kedai..kononnya macam supervisor...

Setiap akhir bulan saya akan buat kira2 akaun supaya mudah untuk merancang order barang...akauntan lah plak..saya memang xsuke akaun dr zaman belajar lagi...tapi kena buat juga...buka jugalah buku spm adik saya memandangkan saya jurusan sains..sampai sekarang ikut sukahati saya jer wat akaun...yang penting faham...kalo ikut skema tapi xfaham watpe...menyusahkan saya juga kan...ala..company yang dah bertahun hidup pun silap buat akaun dek kerana terlalu ikut skemanya..

Cerita masih dalam ingatan sudah dipenghujung..selepas ini saya akan mulakan dengan entry2 yang menarik harapnya..yee..ha..

No comments:

Post a Comment