(your code)

Rakan seperjuangan ;-)

Monday, October 11, 2010

Main2 di Taman kubang gajah

Salam ceria buat semua..semoga mendapat kesihatan dan kemurahan rezeki di awal minggu.

Semalam bawa anak2 ke taman di temerloh..taman baru buat ..kami pergi lam kul 5ptg..siap bawa basikal memasing lagi..
Memula x sabar anak2 nak berbasikal papa ikut abang manakala mama izan lak ikut kakak sambil aniq dok lam stroller..seronok btuk anak2 ni..mama ternampaklah signboard wadding pool...wah ade pool nanti lehlah anak2 berendamkan.Tapi bila tgk tempat tu dah pecah dah..belum guna lagi pun..entah bilalah agaknya nak buat lek tu.

Dah penat berbasikal main kat playground pula..main gelongsor,jongkang-jongket..ikut suke dorang jer main...now main buai ade gaya baru lak dok skali 2 orang arah bertentangan satu buai..aish bebudak zaman skarang ni nak cuba sesuatu yang barulah tu.Ade ke amyra nak wat camtu gak..xlehlahkan nanti jatuh.Papa pegi beli air kejap..tetiba lak amyra nk pee..aah sudah..terpaksalah abang pun ikut skali pegi toilet..sampai toilet..terkezut mama izan...kotornyer x dapat nak kata dengan sampah diaper bersepah..kotak rokok bersepah..myra lak xnaklah kat toilet ni..adooi mama paksa gak dia pee..kalo terkucil nanti lagi payah..

Erm.. napelah orang2 ni x nak jaga kebersihan..kemudahan dah diberi tapi xnak jaga sama2...pastu memang xde orang yang bersihkan toilet ni..dah buat mahal2 cantik2 jubin bagai tapi terbiar jer.sayang tul..memang taman ni x terjaga dengan rumput panjangnyer...x kan pihak pengurusan tak tahu betapa ramainyer orang yang menggunakan taman ni untuk beriadah di hujung minggu..beza sangat kalo pegi taman kt putrajaya..bagai langit dengan bumi..rumput licin macam padang golf..tak tahulah kalo ade pool kat sini..jadi apa agaknyer..lain betul kehidupan orang2 disini..

Ramai lak yang tegur papa tu..glamorlah kononkan..maklum jerlah temerloh ni kecik jer pg memane jumpe jer kastemer...masalahnyer kami xkenal sangat kastemer..yerlah ramai mane ingat..diorang yang ingat kita jer..sampaikan pegi kuantan pun jumper kastemer gak..

Dah penat main minum air anak2 ni kehausan..nampak lak eskrim..makan eskrim lak..pastu sambung lek main beskal..mamanyer dah penat sangat..anak2nyer xpenat langsung..lagi bebrape minit jer nak magrib..asalkan ajak lek jer..katanya x malam lagi..aishh bebudak nih.

Tak leh nak upload gambar..entah napelah ni..papa lak xde nak tolong mama..mama bukannyer reti sangat bab2 komputer ni..sokmo kucar kacirkan..ahaha

Mase pas makan eskrim tu ..buang sampah lam tong sampah..didik anak2 supaya menjaga kebersihan x kira di mana2 pun..dah guna toilet bersihkan sket jirus air..kalo sume orang disiplin macam ni..bersih negara kita ni.

ok lah tu sajer wat kali ni..wassalam

No comments:

Post a Comment