(your code)

Rakan seperjuangan ;-)

Thursday, October 13, 2011

Jalan2 di Colmar Tropicale, Bukit Tinggi

Alhamdulillah...masih cergas untuk membawa anak2 berjalan2 sambil merehatkan minda kami yang sangat berserabut. Tanpa merancang pun, dengan spontan jer suami ajak pegi jenjalan. Kami pun pegilah menaiki bukit tinggi dengan viva..alahai punyerlah lambat mendaki, tahap "kepickupan" viva ni rendah jer. Jenuh rase nak samapai atas. Rasa cam nak tolong tolakkan jer..ha..ha..

Anak2 ketiduran semasa perjalanan. Dah sampai pintu masuk..kene bayar tiket dulu untuk masuk taman colmar tropicale nih. Bagi dewasa RM12 dan kanak2 4thn hingga 12 thn, RM8 je. Tapi masa kami nak masuk tue..cuma RM 20, katanya ade diskaun lak..alhamdulillahkan..Sesampai jer parking..semua anak2 bangun.

Amyra Fariza sibuk tanya.."..kita kat ngara inggeris ke.."..nak tergelak rasenye..saya pun jawab..aah. Kami pun berjalan2 sambil menikmati keindahan reka bentuk bangunan kat situ. Memang tenang, sunyi dan mendamaikan kat sini..sangat sesuailah kalo nak menenangkan fikirankan.

Memula kami tengok angsa2 ni  berenang dari dekat...bebudak ni memang x penah tengok lagi, tu yang ralit. Saya pun tengah blur2 jer..sebab tadi ketiduran juge.Sempatlah juge bergambaran.

gambar dari tangga...


apelah yang papa dok bisik kat aniq tue...


depan pintu masuk..anak2 menyorok lak..


amyra fariza leka nengok orang dok amik gambar..


Kami pun naik menara yang ade kat situ, tinggi tu kalo nak naik tangga...memang tak aci sebab kami naik lif..he..he..tak kisahlahkan yang penting dapat menikmati pemandangan keseluruhan tempat di colmar tropicale ni. Turun jer, adelah pulak itik2 yang berenang2 ketepian kolam..dah sibuk bebudak ni nak pancing itik. Kami pun layankan jerlah bukan selalu pun. Skali pancing 2token, 1 token rm2..jadinya melayanglah rm8 untuk 2 kali pancing. Kalo dapat itik yang bernombor dapatlah hadiah toys..tapi tak dapat daa..byk tu itiknyer.




gambar dari menara..memang cantik...


Saya pun gedik gak bergambar..

Dah sesiap melayan anak2 main. Kami pun keluar untuk melihat keindahan diluar kawasan tu..Fariza request nak bergambar dengan castle.



 peace yo..

 kata fariza.."..mama amiklah gambar castle.."..

Layankanlah gegambar kat bawah ni. Dah banyak na bobel kat atas tadi. Kami seronok bila tengok anak2 hepi..walaupun letih..dan sakit2 badan. Macam dah tua sangatlahkan..






Sehingga jumpa lagi insyaallah..wassalam..

1 comment: