(your code)

Rakan seperjuangan ;-)

Thursday, November 22, 2012

Resepi mudah jagung kukus berkrim

Alhamdulillah..kita jumpa lagi...kali ni saya nak kongsi sket resepi. Resepi jagung kukus yang anak2 dan en. suami suka sangat makan diwaktu petang. Senang sket saya cite kat blog ni, ramai lak yang tanyakan cemane2 nak buat yerr.

Ni tak payah nak tulis2 bagai, senang jer mendenyerkan. Bahan2 yang perlu mestilah jagungkan dah nama pun jagung kukus, tak kan kacang pulak... ekkeke...biji jagung yang dah lerai dari  batangnyer lebih kurang 500g..pahamkan sampai takat nih.

Saya suka brand mascorn ni..rasanya tengok gambar sumer pahamkan..

  jagung biji yg manis...

Kemudian, sediakan periuk untuk mengukus. Dan kukus sehingga agak lembut, jangan lelama sangat tauu, nanti kecut tak sedap lakk.


 saya kukus lam periuk kecik guna ni jer, memang cukup kami seisi keluarga..he..he


Bila dah lembut, terus letak dalam bekas yang bersesuaian. Masukkan satu senduk planta, satu senduk susu pekat dan 1 sudu kecil garam dan gaul sehingga sebati. Kalo rasa2 nak manis sket ke, tambah susu lagi tapi jangan sampai manis leting...


dah siap boleh dihidangkan...

Senang jerkan, boleh jer kalo saya nak ajar k.mia buat nih, jagung kukus ni memang feveret k.mia dan en. suami. Boleh cuba yer...ok..zai jian

No comments:

Post a Comment