(your code)

Rakan seperjuangan ;-)

Wednesday, December 1, 2010

Virus flu

Salam buat teman2..diharapkan semuanya sihat wala'fiat..

Bulan disember ni terkenal dengan musim tengkujuh..yang mana leh dikatakan tetiap hari hujan. Dan banyaklah daerah2 yang mengalami banjir. Tahun 2007, bandar temerloh juga banjir kerana air sungai dah melepasi tahap selamat..melimpah. Semenjak mama izan tinggal disini, xde lagi berlaku banjir, diharapkan tidaklah berlaku kali ini.
Ni gambar jeti sg pahang di Temerloh..sebelum tenggelam..

kat sinilah tempat anak2 main sementara tunggu mama check up mase pregnenkan aniq dulu.


kata amyra "nak main kat ball2".



Ha..banjir ke Temerloh??



Tekejut lak sume orang nanti, ni jeti di sungai pahang, disember 2008, musim hujan dah tenggelam tempat ni. Tapi bandar Temerloh tak banjir, orang2 di sini kata, kalo air sungai dah sampai tenggelamkan bumbung tempat nih, makanya kebarangkalian nak banjir tu memang tinggi.(sesekali guna ayat statistik).






Perubahan cuaca yang agak ketara menyebabkan sistem badan mengalami kejutan maka senanglah sangat dijangkiti virus selseme. Baru2 ni mama izan pegi farmasi belikan inhaler suami mama..ramainyerlah yang batuk dan selsemekan. Anak2 mama pun batuk dan selseme gak..mereka ni sume makan ubat homeophaty.Alhamdulillah beransur pulih, suami mama pun makan homeophaty gak. Mama izan dapat kenalpasti keadaan anak2 mama izan ni..sejak makan homeophaty sistem imun badan lebih kuat, maknanyer jarak untuk selseme semula lambat dan apabila selseme cepat sembuh..mereka memang serasi sangat.

Mama izanlah yang cadangkan semuanya makan homeophaty.... dah mama izan pun alergik dengan sume pain killer (paracetamol,ponston,saladin dan aspirin). Apa jadi bila makan ubat ni??Bengkak habis mata hidung dan menyempitkan saluran pernafasan..kalo tak di beri penawar leh matilah..Senang je nak pulihkan..bawa ubat yg kita makan tu gi klinik..nanti tahulah doktor tu nak wat camne..beberapa bulan yang lalu mama makan ubat seladin..bengkak mata mama izan..pastu kenelah 2 injection nak pulihkan lek. 3,4 hari gak nak surut bengkak2 tu.

Now, mama izan pula sudah dijangkiti virus flu...lemahnyer rase, hidung perit tapi menyempat lak update blog. Kononnyer nak bawa anak jenjalan hujung minggu.. tapi cam tak larat jer. Agak letih kene selseme nih, lagi2 nak melayan kerenah anak yang pelbagai.

Doakan kami cepat sembuh ye..dan boleh menjalankan tanggungjawab dengan sempurna.

Jumpa lagi...wassalam.

No comments:

Post a Comment